Až 80 procent zákazníků v České republice si místo nákupu pečiva vybírá podle šíře sortimentu a možnosti koupit čerstvé pečivo několikrát za den. Naopak nejméně podstatné je pro české zákazníky pečivo z vlastní domovské pekárny, které upřednostňuje jen přibližně polovina nakupujících. Přes 70 procent zákazníků přitom pečivo spotřebuje nejpozději do druhého dne. Vyplývá to z průzkumu agentury NMS.

„Nároky zákazníků na sortiment a čerstvost jsou dnes mnohem vyšší,“ potvrzuje Milan Mrázek, Senior Category Manager odpovědný za kategorii pečiva společnosti Ahold, provozující síť prodejen Albert.

Stálým evergreenem jsou klasické rohlíky, chléb a housky, které jsou základním pečivem pro 70 procent zákazníků. Postupně se ale v českých domácnostech zabydlují i nové a modernější druhy. Například kaiserky alespoň občas kupují tři čtvrtiny zákazníků. Oblíbené jsou i celozrnné rohlíky, nebo žitný chléb a bagety, které kupuje až polovina českých zákazníků.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se