Do soutěže na železničního dopravce mezi Ostravou, Opavou, Krnovem a Olomoucí se společnosti Leo Express podnikatele Leoše Novotného a GW Train Regio přihlásí společně. Projekt na nového dopravce by se podle nich měl jmenovat Eco Flow.

"Hledali jsme partnera, který nám pomůže s financováním, protože finanční nároky (zajištění dopravy novými vozidly, které požaduje ministerstvo dopravy) jsou poměrně vysoké," řekl František Kozel, ředitel GW Train Regio, která byla dříve známá jako Viamont Regio. Leo Express je podle něj společnost, která pro tento účel disponuje dostatečným kapitálem. Spojenectví je podle Kozla výhodné i pro druhou společnost. GW Train Regio totiž poskytne potřebné zkušenosti s osobní dopravou, které vyžadují podmínky výběrového řízení.

GW Train Regio v současnosti provozuje osobní dopravu na pěti tratích. Řada těchto spojení je přeshraniční.

Leo Express je naproti tomu na železnici nováčkem. Nyní se připravuje na zahájení pravidelné dopravy mezi Prahou a Ostravou. Jeho vlaky by měly vyjet letos v prosinci.

Trať Ostrava - Olomouc byla vybraná jako pilotní projekt liberalizace železnice a je po lince Praha - Ostrava druhým dálkovým spojením, které ministerstvo soukromým dopravcům nabídne. Zájem o provoz na této trati už dříve projevily České dráhy, Veolia, RegioJet a společnost Abellio patřící Nizozemským drahám (Nederlandse Spoorwegen).


Hledali jsme partnera, který nám pomůže s financováním, protože finanční nároky jsou vysoké. Leo Express disponuje dostatečným kapitálem.
FRANTIŠEK KOZEL
šéf GW Train Regio