Nejsem na Facebooku, nejsem jeho akcionářem, a nejsem dokonce ani analytikem, který by měl za úkol analyzovat jeho akcie. Přesto mé pozornosti nemohlo uniknout nepříliš povedené uvedení akcií Facebooku na trh. Finanční média - speciálně ta z anglosaských zemí - jsou totiž touto akcií zcela evidentně fascinována, a to prakticky od první minuty, kdy se Facebook obchoduje na trhu.

Jasně, úpis Facebooku byl co do objemu historicky největším mezi technologickými tituly, ale když člověk čte o této akcii všude, kam se podívá, nemůže si nevzpomenout na slavnou knihu profesora Roberta Shillera Investiční horečka (Irrational Exurbance). Shiller, jenž patří k těm několika málo ekonomům, kteří opravdu předpověděli finanční krizi roku 2008, totiž ve své knize velmi hezky popisuje, kterak cena akcie může být "posílena existencí dobrého a konverzačně atraktivního příběhu". Úpis akcií Facebooku přitom musí být z podstaty věci atraktivní pro miliony lidí, a to ani nemusí mít jeho akcie v portfoliu.

Zbývá vám ještě 30 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se