Manažerské katastrofy

Probouzíte se s neradostnou myšlenkou na cash flow, zmenšující se tržní podíl nebo rostoucí fluktuaci? Praktický průvodce reálnými situacemi a reálnými problémy v byznysu vám pomůže předcházet menším či větším katastrofám, které při podnikání často nastávají. Vybaví vás paletou možných řešení a donutí vás přemýšlet o tom, jak byste se v napjaté situaci sami zachovali. Kniha obsahuje případové studie zaměřené na nejrůznější kritické situace v oblasti řízení lidí, vztahů na pracovišti, řízení firmy a strategického plánování. Přečtěte si, co se stane, když majitel firmy přecení svou znalost trhu, ředitel je dobrý operativní manažer, ale ne lídr, projektový manažer postrádá základní manažerské schopnosti, celá firma je rukojmím několika lidí z IT oddělení, případně firma nezvládá rapidní růst.

Texty konzultanta v oblasti managementu Jakuba Noska, které dříve vycházely v měsíčníku BIZ, doplňují komentáře manažerů a podnikatelů z nejrůznějších sfér byznysu. Nosek se od 1994 zabývá manažerským poradenstvím.

Jakub Nosek
Manažerské katastrofy
BIZBOOKS, 2011


Firemní strategie pro praxi

Autor s mnohaletými zkušenostmi s vedením malých a středních firem ukazuje, proč a jak vytvořit a zavést úspěšnou firemní strategii, na které se shodne celý vrcholový management a ztotožní se s ní i ostatní pracovníci. Srozumitelně a jasně dokládá, že pro budoucí ziskovost a úspěch firmy je dobrá strategie nezbytná. Nabízí možná řešení procesu tvorby strategie, začínající popisem stávající reality a končící implementací s použitím nástroje řízení projektů LogFrame. Autor řeší strategii z pohledu malých českých firem, které realizují svoje produkty na omezených trzích, mají omezený počet lidí a většinou nemají vlastní specializované útvary definující strategii.

V jednotlivých kapitolách postupně v logickém sledu probírá stěžejní otázky tvorby a implementace strategie. Zdůvodňuje význam strategie pro schopnost firmy plnit dlouhodobě svoje cíle. Objasňuje rozdíl mezi strategií a dlouhodobým plánem a význam hodnot sdílených ve firmě pro úspěšný proces tvorby strategie. Vysvětluje základní pojmy, jakými jsou mise, vize či poslání podniku.

Jaroslav Charvát

Firemní strategie pro praxi

Grada Publishing 2006