Jak se knížka českého autora stane kandidátem na světový bestseller? Na začátku musí slibný autor potkat někoho dostatečně umanutého, kdo ho přesvědčí, že má vydat knihu. Pro ekonoma Tomáše Sedláčka byl tímto klíčovým umanutcem hlavní editor Hospodářských novin Jiří Nádoba.

Oba muži se potkali v lednu roku 2009 nad rozhovorem pro Víkend HN. Měl být hlavně o finanční krizi, která tehdy nabývala na síle. "Tomáš měl jako vždycky zpoždění, a tak jsem z dlouhé chvíle volal svému známému, vydavateli Tomáši Brandejsovi, na co se mám toho zrzavého ekonoma zeptat. Řekl, že by ho zajímalo, jak to s tou ekonomií vlastně je. A dodal něco v tom smyslu, že o tom by klidně vydal i knížku," vzpomíná Jiří Nádoba na moment, kdy se začal rodit nápad na knihu, která o rok později z čela prodejových žebříčků vytlačovala Michala Viewegha a Paula Coelha.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se