Na obrazovkách České televize má zůstat reklama, a to možná ještě velmi dlouho. S tímto návrhem přichází ministr kultury Jiří Besser z TOP 09. Své stanovisko sdělil zástupcům komerčních televizí, se kterými jednal minulý týden. Už za týden by měli poslanci projednávat návrh senátorů ODS, kteří by reklamu na ČT ponechali až do konce roku 2013. "Ano, pan ministr se spíše kloní k variantě prodloužit o dva roky reklamu na České televizi," řekl HN Besserův mluvčí Stanislav Brunclík. Důvodem je, že vláda nemá připraven žádný jiný způsob, jak financovat české filmy a lokální kulturní projekty. Zhruba půl miliardy ročních příjmů České televize z reklamy jde totiž především do Státního fondu kinematografie a Státního fondu kultury. Komerční televize, jejichž tržby klesly během ekonomické krize zhruba o dvě miliardy, jsou ostře proti. Trvají na dodržení stávající legislativy, podle níž měla ČT přijít o reklamu už v lednu 2012 v návaznosti na zvýšení koncesionářských poplatků před třemi lety. "Je to porušení dohod a stát si zahrává s rizikem arbitráží na ochranu investic," prohlásil na lednovém semináři ve sněmovně šéf Novy Jan Andruško. Konce reklamy na ČT se naopak obávají inzerenti a zadavatelé reklamy.