Osmdesát tisíc čtverečních metrů výstavních ploch zaplněných stovkami automobilů – tam po novinářích zamíří stovky tisíc návštěvníků. Autosalon v Ženevě, jenž by zahájen v úterý, nabízí přehled o pokroku v technologiích autoprůmyslu.
Nové výkřiky techniky umožňují stále většímu množství modelů překonávat rychlost tři sta kilometrů v hodině. Jiné zase pomáhají cestovat s minimálními emisemi. Středem všeho jsou ale peníze. Automobilky se pouze snaží prodat zákazníkům jenom to, co oni si přejí.
Nejvýznamnější událost roku zejména pro evropské automobilky potrvá až do 13. března. Zatím všem jednoznačně vévodí supersportovní auta, například Ferrari představilo poprvé vůz s pohonem všech čtyř kol FF.
Tradiční britský výrobce Jaguar zase letos uvede na trh dosud nejrychlejší a nejvýkonnější sériově vyráběný model. Vůz s označením XKR-S vyvine rychlost až 300 km/h a má výkon 550 koní. Firma hodlá toto auto prodávat za pořizovací cenu od 3,26 milionu korun.
Velkou pozornost zaujala v Ženevě i naše největší automobilka Škoda Auto z rodiny koncernu Volkswagen. Škodovka představila nové logo a firemní design. Jeho změnu má demonstrovat studie nového vozu s označením Vision D.
Auto v provedení hatchback je větší než Fabia, má větší rozvor, malé přesahy karoserie. Prosklené páté dveře a boční okna jsou ve dveřích bez rámu. O možné sériové výrobě vozu zástupci automobilky odmítají spekulovat.
Jaké jsou největší trháky v Ženevě? Dominuje přehlídce krása, rychlost, nebo ekologie?
Na tyto a další otázky odpovídá přímo ze Ženevy redaktor HN a iHNed.cz Jan Markovič.