Lidé si mohou ve zhruba dvou desítkách pražských samoobsluh Žabka za poplatek vyzvednout zboží, které si koupili ve vybraných internetových obchodech.

Pokud se tento nový projekt osvědčí, hodlá společnost Žabka výdej zboží koupeného na internetu rozšířit i do dalších svých obchodů, kterých nyní v České republice funguje 82.

"ŽabkaPoint je společný projekt společností Žabka a Red Square. Jde o nízkonákladovou dopravu malých zásilek především z internetových obchodů v Praze," uvedla Žabka na svých internetových stránkách.

Do projektu se zapojily například internetové obchody Fotofast.cz a Domácívýroba.cz. Zákazníci si v samoobsluhách Žabka mohou vyzvednou také zboží objednané v internetových obchodech Alza.cz či Kosmas.cz.

Nová služba byla v pražských prodejnách Žabka zahájena v lednu. "Podle odhadů by službu mělo po plném spuštění využívat až 500 nakupujících denně," podotkla Jana Mužná, mluvčí společnosti Žabka. Poplatek za dopravu zboží z internetových obchodů lze zaplatit prostřednictvím služby ŽabkaPoint. "Podobné služby zvyšují prodeje e-shopů, neboť nenutí zákazníka čekat hodiny na určeném místě na kurýra nebo ve frontě na poště," podotkla Mužná.

Tuzemské internetové obchody loni podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci celkově utržily rekordních 33 miliard korun, což je o šest miliard korun více než v roce 2009. Hlavním důvodem je nejen obvykle nižší cena zboží než v kamenných prodejnách, ale také pohodlí a úspora času.

Internetové obchody navíc loni těžily ze snahy lidí nakoupit v době hospodářské krize zboží co nejvýhodněji.