Téměř sto novinek představí automobilky na nejdůležitějším evropském autosalonu, který začne ve čtvrtek v Ženevě. Nastíní tu také budoucnost automobilového průmyslu.

Veletrh bere vážně i česká automobilka Škoda Auto. Představí nové logo i nový korporátní design. Jako výstavní novinku sice ukáže pouze model Fabia s designovým paketem Monte Carlo, do Ženevy ale veze designovou studii, která by mohla naznačit cestu, kterou se bude automobilka v budoucnu ubírat. Mateřský koncern Volkswagen po Škodě chce, aby do roku 2018 zdvojnásobila výrobu. Automobilka tak pracuje na několika nových modelových řadách, kterými by mohla oslovit nové zákazníky.

Ráj supersportovního luxusu

Nový model si do Ženevy veze celá řada výrobců rychlých aut. Premiér tak bude více než v předchozích letech. Automobilka Ferrari představí svůj první model s pohonem všech čtyř kol FF. Italská Pagani ukáže model Huayra, který je první novinkou tohoto malého luxusního výrobce po dlouhých 12 letech.

Lamborghini přiveze supersportovní vůz Aventador, který nahradí model Murciélago. Novinka s rychlostí 342 kilometrů v hodině se stane nejrychlejším Lamborghini v historii. Rychlostní rekordy láme i Jaguar typem XKR-S.

Co bude v Ženevě na autosalonu k vidění

Kia

KIA RIO
Už jen podle obrázků a fotografií srovnávají automobiloví novináři tuto novinku jihokorejské automobilky se Škodou Fabia. Té má také Kia Rio na evropském trhu konkurovat.

Toyota

TOYOTA EV
Ženeva bude letos plná elektrických vozítek. Šanci na úspěch má například koncept vozu Toyota EV.

Lancia

LANCIA THEMA
Italský automobilový koncern Fiat v Ženevě vyzkouší, zda zamaskovaný Chrysler osloví evropské zákazníky.

Ferrari

FERRARI FF
Historicky první sporťák z Maranelly s pohonem všech kol dostane dvanáctiválec s výkonem 660 koní.

Tata

TATA ARIA
Indický víceúčelový vůz (MPV) Tata Aria je sice velmi populární na domácím trhu, úspěch v Evropě je ale navzdory očekávané nízké ceně velkou neznámou.

Hyundai

HYUNDAI I40
Nový korejský kombík by měl konkurovat vozům velikosti Volkswagenu Passat, podobně jako chce sesterská Kia konkurovat v nižší třídě českým fabiím.


FOTO: AUTOMOBILKY

O návštěvníky ale budou se svými sportovními vozy bojovat i Lexus, Alfa Romeo, Mercedes-Benz, Audi či Aston Martin. Porsche se pokusí uklidnit ekology hybridním pohonem svého sedanu Panamera. Podle údajů výrobce by mu mělo stačit 6,8 litru benzinu na sto kilometrů, což by z něj dělalo nejúspornější Porsche všech dob. A to má pod kapotou 380 koní.

Americko-korejská ofenziva

Sesterské jihokorejské automobilky Kia a Hyundai se budou snažit v Ženevě ukázat, že s nimi už Evropa musí vážně počítat. Hyundai chce modelem střední třídy i40 nahradit nepříliš úspěšnou Sonatu. Kia zase představí nástupce i v Česku populárního minivozu Picanto a modelem Rio se pokusí konkurovat Škodě Fabia.

Nezvykle mnoho bude v Ženevě i amerických vozů, tentokrát ovšem pod značkami Fiat a Lancia. Fiat chce ze sňatku s americkým Chryslerem získat co nejvíce synergii a v Ženevě to bude znát. Lancia Flavia je převlečený Chrysler 200, Lancia Thema zase Chrysler 300. Fiat Freemont, který už byl k vidění na lednovém autosalonu v Detroitu, je zase nepříliš maskovaný Dodge Journey. Americké vozy to budou se vším všudy včetně velkých šestiválců. Evropané o ně ale až dosud neměli zájem. Znovu to v Evropě zkusí i indická automobilka Tata, která ukáže hned čtyři modely pro evropský trh.

Také letos bude ženevský autosalon plný konceptů městských vozidel na elektrický či hybridní pohon. Svá "zelená" auta ale ukážou i Range Rover či Rolls Royce.