Výsledkem akce je zjištění, že každý osmý motorista jezdí s vysokým bezpečnostním rizikem, kterým jsou málo nahuštěné pneumatiky a nepřípustná hloubka dezénu ohrožující bezpečnost zejména na mokré vozovce.
Při těchto dobrovolných kontrolách mělo zbývající hloubku dezénu pod zákonnou hranicí (1,6 mm) 2,4 % kontrolovaných vozů a na hranici zákonného minima (1,6 až 3,2 mm) 10,1 % vozů. Nízký tlak v pneumatikách mělo 34,1 % kontrolovaných vozů a naopak příliš vysoký 5,7 % vozů.
Víte, že:
- Každý osmý motorista jezdí s vysokým rizikem poškození pneumatiky v důsledku jejího podhuštění?
- Životnost pneumatik se v důsledku podhuštění výrazně zkracuje? 29,6 milionu pneumatik se vyhodí předčasně, což odpovídá zbytečným nákladům ve výši 2,7 miliardy eur za rok.
- 18 - 26 % celkových jízdních odporů vozidla připadá na valivý odpor pneumatik?
- 26 % kontrolovaných řidičů jezdí se zvýšenou spotřebou paliva v důsledku nízkého tlaku v pneumatikách?
- Kvůli podhuštěným pneumatikám se zbytečně utratí 5,1 miliardy eur za 3,9 miliardy litrů navíc spáleného paliva? Znamená to také zvýšení emisí CO2 o 9,2 milionu tun, což odpovídá situaci, v níž by každý vůz provozovaný na evropských silnicích měl emise CO2 zvýšené o dalších 3,45 g/km!
Celkové zvýšení nákladů zahrnující rychlejší opotřebení pneumatik a větší spotřebu paliva dosahuje částky 7,8 miliardy eur za rok.