Americký producent spotřebního zboží Procter & Gamble dosáhl v posledním loňském čtvrtletí lepšího zisku, než se čekalo, a jeho tržby díky podpoře prodeje a značek vzrostly o šest procent.

Firma oznámila, že zisk ve druhém čtvrtletí jejího fiskálního roku klesl o sedm procent na 4,66 miliardy dolarů (asi 88 miliard korun).

P&G měla v minulém čtvrtletí nižší jednorázový zisk z odprodeje aktiv než před rokem. V přepočtu na akcii byl zisk 1,49 dolaru z posledního čtvrtletí sedm centů nad průměrným odhadem analytiků.

Tržby společnosti se zvýšily na 21,03 miliardy dolarů a objem prodeje zboží vzrostl o pět procent. Firma zvýšila odhad růstu očištěných tržeb pro nynější rok na tři procenta až pět procent z dosavadní předpovědi dvě až čtyři procenta.

P&G vyrábí zhruba tři stovky spotřebních produktů, například prací prášky Ariel a Tide, deodoranty Old Spice, zubní pasty Crest, šampony Head & Shoulder, baterie Duracell, šampony Pantene, holicí strojky Gillette, plenky Pampers nebo bramborové lupínky Pringles. Firma má od loňského července, kdy začal nový fiskální rok, nového generálního ředitele Roberta McDonalda, který do té doby působil jako provozní ředitel.


V České republice firma vlastní výrobní závod Rakona v Rakovníku. Ten vyrábí hlavně prací prášky Ariel, Tide a Bonux. Mezi další výrobky patří například mycí prostředek Jar, čisticí prostředky Mr. Proper či aviváž Lenor.