Koncem loňského roku, kdy se naplno začala projevovat ekonomická krize, vedení společnosti Petrof přistoupilo k zásadnímu kroku. Kromě tradičních hudebních nástrojů firmu opustily první kusy luxusního nábytku.

"Zejména na ruském trhu vzbudila zájem řada exkluzivních kuchyňských linek. Vyrobili jsme ale také stolky do první třídy v letadle," říká jednatelka společnosti Petrof Zuzana Ceralová-Petrofová.

Rozšíření výroby o zcela nový prvek měl a má jasný cíl - udržet firmu nad vodou. "Krize nás donutila rozšířit výrobní program a rozložit tak riziko v případě úbytku poptávky," dodává Zuzana Ceralová-Petrofová.

 

 

Společnost Petrof přitom s nepříznivým vývojem bojuje už pět let. Firma za tu dobu propustila přibližně sedm set zaměstnanců. Ti stávající mají díky výrobě exkluzivního nábytku šanci si práci udržet. Cílem Petrofu je vybudovat silnou nábytkovou divizi, která dlouhodobě doplní původní výrobní program. Světově proslulá pianina a klavíry mají nicméně i nadále zůstat vlajkovou lodí značky Petrof.

V nabídce nábytkové divize je především dřevěný či dýhovaný nábytek s důrazem na povrchovou úpravu v "klavírním laku", tedy s dokonale hladkými a zrcadlově lesklými plochami. Firma nabízí ale také prvky z průhledného akrylátu nebo kovu. Zákazníci mají možnost si navrhnout vlastní kování. Nábytek se značkou Petrof se může blýskat i díky zlacení plátkovým zlatem.

Důvodem pro uvedení nového sortimentu je paradoxně i dlouhá životnost koncertních nástrojů a s tím související relativně malá poptávka.

"U nábytku je to jiné, více podléhá módním trendům a navíc stále rostou nové stavby, takže je poptávka po kvalitním nábytku stabilnější," vysvětluje rozhodnutí firmy Ceralová-Petrofová. Výroba nábytku se ale zatím pouze rozjíždí, a tak je těžké odhadnout, jak výrazně se na činnosti celé firmy bude nábytková divize podílet.