Britští recenzenti oceňují londýnskou inscenaci dvou aktovek Václava Havla Vernisáž a Protest v divadle Orange Tree. Divadlo nastudovalo aktovky v rámci podzimní havlovské sezony, která začala v září zahraniční premiérou Havlovy poslední hry Odcházení. Obě hry ze sedmdesátých let spojuje postava Havlova alter ega Ferdinanda Vaňka.

"To, co hry říkají o morálních kompromisech, stále sedí," píší Financial Times. Logika Protestu je "fascinující a znepokojivá".

Hra Protest evidentně vyrůstá z Havlovy zkušenosti, napsal The Guardian, který dal představení tři hvězdičky z pěti. Spolu s Vernisáží smutně ukazuje, proč "lidé tajně nenávidí disidenty". I ten nejzdvořilejší jako Vaněk začne dráždit a odhaluje svědomí lidí, kteří se přizpůsobili režimu, píše list. Hra ale projevuje i sebeironii, překonává své dobové kořeny a odhaluje nadčasovou povahu liberálního pokrytectví. Společně obě aktovky prokazují Havlovo umění, jakým analyzoval neklid vytvářený disidenty, uvedl The Guardian. Také kritik The Times dal inscenaci tři hvězdičky. "Útok této hry (Protestu) na pokrytectví je stále naléhavě aktuální," zdůraznily.