Některá média se už několik měsíců snaží veřejnosti vnutit dojem, že výběrové řízení na elektronické mýtné je podezřelé a neprůhledné, případně neodborně připravené. Kde chybí reálné argumenty, nastupuje fabulace a přehánění.
Výběrové řízení je od počátku připravováno rychle, maximálně průhledně a pod kritickou pozorností odborné i laické veřejnosti. Postupujeme přesně podle zákona o zadávání veřejných zakázek.
Podmínky, které jsme nastavili, jsou, a za tím si stojím, plně opodstatněné, vyvážené, objektivní. Ale i tvrdé a přísné - a jaké jiné by měly být? Měkké a benevolentní? Vždyť v minulosti jsme nejednou byli svědky toho, že právě benevolence státu vůči smluvním partnerům se stala terčem zdrcující kritiky médií. Dbali jsme na to, aby stát, tedy i daňový poplatník, zaplatil pouze za efektivní systém, a ne víc, než je nezbytně nutné. Proto tak rozsáhlé záruky i přísné požadavky. Trváme rovněž na co nejkratší době realizace zakázky, protože to situace na tuzemských dálnicích a silnicích vyžaduje.
Jiří Nouza, ředitel odboru pozemních komunikací Ministerstva dopravy

Diskutujte na téma HN fóra: ČESKO ZAVÁDÍ MÝTNÉ PRO SILNIČNÍ NÁKLADNÍ DOPRAVU