"Tak jako Eskymáci jsou zvyklí na chlad, jako Polynésané se umějí výborně potápět, tak myslím, že čeští učitelé jsou připraveni na neustálé reformy, na to, že kantořině každý rozumí a že to prostě přečkají. Český učitel je nezničitelný."
"Cílem školy by nemělo být pouze učit a zkoušet z matematiky nebo jiných předmětů, ale - a to možná ještě více - vychovávat. (...) Na co si učitelé stěžují, tak možná ani není to, že by se žáci neučili, ale že jsou špatně vychovaní."
"Školský zákon je založen na apriorní nedůvěře v rodiče žáků, že pro své děti dokážou zvolit správný způsob vzdělávání, a je založen rovněž na nedůvěře v ředitele škol a učitele, že bez dohledu úředníků dokážou vzdělávání vhodně a ku prospěchu dětí zorganizovat."
(Citáty jsou ze sněmovní debaty o školském zákoně, duben, červen 2004)