Atlético má ve Zlíně kontroverzní dresy

/od našeho spolupracovníka/
Sobotní zápas třetího kola Poháru Intertoto vyvolal ve Zlíně pozdvižení. Fanoušci jsou zvědavi na Atlético Madrid a španělský klub navíc přivezl překvapení v podobě netradičně řešených dresů.
Doma je Atlético po městském konkurentovi Realu a FC Barcelona považováno za třetí nejvýznamnější klub. V posledních letech se ale dostalo na dno, zmítala jím korupční aféra a prožilo dva roky ve druhé lize. Teď je ale už dva roky zpátky.
Minulou éru definitivně ukončila květnová mozková embolie Jesúse Gila y Gila, legendárního prezidenta a majoritního vlastníka, který stál v čele klubu dlouhých šestnáct let (od roku 1987) a který s ním zažil nejen grandiózní úspěchy (titul a pohár v roce 1996), ale také nejhorší rány a pád na úplné dno.
Jakmile se Gil stal bossem významného fotbalového klubu, zatoužil dostat se do politiky. Založil vlastní stranu GIL, ve středomořském letovisku Marbella vyhrál volby a na deset let se stal starostou. Z města udělal prosperující centrum pro bohaté, ale zároveň údajně zneužíval veřejné fondy. Podle vyšetřovatelů z nich pomáhal financovat klub (Marbella byla také jeho sponzorem).
V letech 1997 až 1999 začaly vycházet najevo další všemožné podvody od falšování dokumentů přes korupci až po zneužívání klubových peněz a nepravosti s akciemi. Klub dostal v roce 1999 soudního správce Rubího Blanka, Gil se několikrát - vždy krátce - ocitl ve vězení. Poprvé už v něm byl v 70. letech, protože nezkolaudoval činžák, v jehož troskách zemřelo mnoho lidí. Amnestii tehdy dostal od generála Franciska Franka.
Klub v roce 2000 v neutěšené situaci sestoupil z ligy a v podezření se ocitli i Jesúsův syn Miguel Ángel Gil Marín a viceprezident Enrique Cerezo. Zástupce antikorupčního úřadu pro ně požadoval 17 let vězení a ohromné pokuty (pro Cereza 10 let), ale Gilové se stále odvolávali. Jesús z čela klubu odstoupil vloni a rok nato zemřel. Tím se uzavřela jedna velká kapitola.
V čele stanul Cerezo, mimo jiné známý filmový producent. Vloni v srpnu získal hollywoodské studio Columbia Tristar jako generálního sponzora. Každý měsíc měli hráči Atlétika na dresech logo toho filmu, který právě mířil do kinosálů.
Ovšem dres, se kterým se Atlético hodlá představit ve Zlíně, rozpoutal takovou polemiku, jakou za 101 let existence klubu nikdo nepamatuje. Má totiž propagovat film Spider-Man 2 a krom toho, že je na něm oficiální logo velkofilmu, modré triko vypadá jako pavučina.
Podle reglementu smí mít reklamní logo pouze 200 centimetrů čtverečních, což zmíněná pavučina mnohonásobně překračuje. Delegát Evropské fotbalové unie má posoudit, zda je vše podle pravidel. Vedení Atlétika se hájí tím, že pavučina je pouze podkladem, do Zlína ale radši vzalo náhradní sadu dresů.